God Jul till er alla

Så är det då jul igen. Helgen till ära har jag skaffat mig en röd bakgrund - nja, så röd det nu fanns att få i det lilla arkivet :-)

Sambon och jag är bjudna till sambons son. Hans familj består, förutom av honom själv, av hustru och liten son. Fler julfirare där är sambons ex med ny make samt sonhustruns föräldrar. Också hennes syster med man och tre barn kommer att fira tillsammans. Tio vuxna och tre barn - fullt hus med andra ord.

Julklapparna inköpta - "vår del" av maten fixad. Då slår förkylningen till med stora släggan.

"Kärleken sitter upp i soffan och nyser, han är förkyld och bara hostar och fnyser...."

Så julen kommer att gå i lugnets tecken - själv är jag arbetsfri både Julafton och Juldagen men ska åter tjäna till brödfödan på Annandagen och på mellandagarna.

Vi kommer att göra vårt allra bästa för att njuta av juleljus, julskinka och helgfrid - mellan Sambons nysningar och hostanfall.

Jag hoppas att du, som tittar in på min hemsida får en fin jul. Det gäller att göra det bästa av det som är och ibland är det att samlas till en familjehögtid och ibland är det att njuta av chansen till återhämtning i stillhet och lugn.

Kram och God Jul!

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag önskar er båda en så God jul det nu går när man är genomförkyld, så var det ju här i Falköping förra julen. Krya på dig Rune!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback