Julen är slut

Efter att ha ägnat halva dagen åt att diska och lägga undan alla julprydnader såg jag mig granskande omkring i rummet. Nya fräscha blommor - begonia, minivåreld och primula stod där tidigare tomtar och ljuslyktor av allehanda slag stått. Juldukarna och julljusstakarna var utbytta mot ljusa virkade saker och ljuslyktor av glas av olika modeller.

Jag har för vana att glömma kvar någon liten pryl varje år och hade bestämt mig för att inte göra så den här gången. Förnöjt hade jag sålunda plockat ner förra årets kvarglömda julgranskula från dörrknoppen till vitrinskåpet där den tillbringat 2005. Nej, inga julprylar så långt ögat kunde se.

Ner i källaren med kartongerna och upp till den julfria lägenheten. Jag hann inte mer än in i rummet förrän jag kände en förebrående - ögonlös - blick på mig. Jodå - ensam och övergiven, men jag lovar, INTE kvar under hela 2006 stod:

30988-3



Att sedan sambon undrade om jag inte skulle ta ner den broderade tomten från väggen i hallen är en helt annan femma.

God Julplundring på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback