060612 Gamla dagboksanteckningar

Idag har jag gått igenom mina dagboksanteckningar och tankar från mina gamla hemsidor. För att få det lite mer samlat har jag flyttat över en hel del av dem hit till min blogg. Datum talar om när de skrevs.

Jag upptäcker att jag varit mycket mer aktiv och flitig i mitt tidigare "hemsideliv" än jag är idag. Jag minns - när jag läser - hur roligt det var att sätta tankar och dagboksnoteringar på pränt. Idag får jag riktigt "slita med frågan" när jag sätter mig framför datorn och ska försöka få till något i min blogg.

Känner hur jag saknar skaparglädjen men måste sanningsenligt säga att jag har mycken glädje av annat slag i mitt liv idag. En lagom blandning vore kanske att föredra förstås :-)

Saknar också definitivt alla fina stunder tillsammans med mina nära och kära vänner. De förekommer också nu, men alltför sällan. Jag är dock tacksam för de år jag fick möjlighet att "odla" min vänskap med dem alla.

Till sist ett litet läsetips: Folket på Kieåsen av Bror Ekström. En berättelse om fantasiska människor, deras slit, deras förnöjsamhet och deras tillit till något som är förmer än oss själva. Lättläst, fascinerande och ett evigt minne om en försvunnen tid.

Nu skiner solen och jag ska iväg till jobbet. Ha en bra dag. Kram på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback