Matlagningsmöda - 050208

Dagen inleddes som vanligt med jobbsökeriövningar. Sedan stressade jag iväg till Lidija, som gav mig en kanonbehandling med massage och healing. Därefter var det fikaträff med en f d kollega. Efter en lång stunds utbytande av jobbsökarerfarenheter och gamla minnen från den tiden ’det begav sig’ så gjorde jag en sväng in i Saluhallen och köpte lite lammfärs.



De blev till pannbiffar och såsen blev min egen specialare. ’Novisen vid spisen’ är inte helt taget ur luften som beskrivande uttryck för mig. Jag gjorde mycket duktigt en redning och lade i köttbuljongtärning, kryddade lagom mycket, i med lite flytande margarin och så var det då sojan för färgens skull. Men – den blev inte brun! Tog lite extra för säkerhets skull. Hm – fortfarande inte brun – och lite konstigt luktade den också.



”Vad är det här? Wostershiresauce” – läste Rune på flaskan. Tänk att dom flaskorna var så lika. Till yttermera visso så hade vi inte någon sojasås, men jag lyckades att ta fel ändå J



Ja, jisses – men jag kan härmed tala om att det är ganska gott med en sådan blandning – lammfärsbiffar, potatis, stekta grönsaker och wostershire-kryddad vit sås. Nu har jag kommit underfund med att det är på det här sättet som de, ibland underliga, maträtterna kommer till. Kocken tar fel på flaska.






Jag ”sprang” dessutom på en kär gammal vän när jag hastade iväg till spårvagnen i morse. Hon berättade att hon och sambon nu, äntligen!, hade blivit med dator! Hon frågade efter adressen till min hemsida, vilken jag givetvis gav henne per omgående. Så: ”Välkommen till mig Marie-Louise och Bosse” Hoppas ni kommer att tycka att det är lika roligt med dator som jag tycker att det är. Kanske dyker det upp en egen sida från er också vad det lider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback