Utan inspiration - 050427

Jag undrar hur kåsörer och andra tidningskolumnister klarar av att ständigt vara produktiva och kläcka nya idéer till artiklar och kåserier i tidningarna varje vecka. Jag måste erkänna att ibland är det total stiltje i min skalle när jag slår mig ner framför datorn för att skriva en liten dagboksanteckning – eller som jag numer har hittat på: att skriva ”main-sidan” varje dag.



Ibland vet jag ju inte ens vilket humör jag ska skriva att jag är på! Då är det verkligen sin i idébanken J. Ibland hjälper det inte att man faktiskt har underlag för en liten dagbokstext – inspirationen vill bara inte infinna sig.



Idag skulle jag t ex kunna skriva om mitt nya jobb, det vackra vårvädret, den sköna behandlingen hos Eva eller den trivsamma promenaden med svärdotter och barnbarn (bonusvarianten – han HAR en farmor på riktigt också!) Jag skulle kunna berätta om att jag deklarerat via SMS och varit på banken och fixat insättning på konto – med förhoppning om att få den lilla återbäringen redan till sommaren.



Den trevliga kvällen hos nygamla väninnan vore värd en sida bara den – speciellt kunde jag berätta om hur jag via bildbevis fick reda på att vi tillbringat två semesterresor i södra Sverige i vår grönaste ungdom. Lånade bilar och stort tält – det finns på bild!! Och jag kommer inte ihåg det!!! Jo, att vi rest EN gång och viss episod från den resan det finns det i minnesbanken men TVÅ gånger! ’suck’ – undrar hur mycket annat man glömt på vägen L

Jag skulle också kunna berätta om den välsmakande maten och de goda vinerna som utan problem hittade vägen ner i maggen – den härliga valnötskakan som bjöds på till dessert ska vi inte tala om.



Därför gör jag inte det. – Men gott var det och trevligt likaså.



Jag har alltså en hel massa som jag skulle kunna skriva om….. Men jag ber att få återkomma en annan dag – när jag har inspiration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback