Tack för mig för ett tag

I huvudet surrade det av tankar. Jag visste att jag behövde sova för att orka jobba hela dagen idag, men det tycktes helt omöjligt att finna drömmarnas rike.

Tankarna flög hit och dit. Jobbet, privatlivet, fiktiva samtal genomfördes med både den ena och den andra - har du tänkt på att du alltid hittar de rätta orden, det rätta tonfallet, den rätta visheten när du själv styr händleseförloppet i din hjärna. Vare sig det gäller att uttrycka vänlighet, kärlek eller att försvara dig mot tänkta angrepp.

Nåväl, helt plötsligt for det för mig: Nu slutar jag med bloggen. Tankar är så flyktiga de ska inte sättas på pränt för att sedan stå kvar dag efter dag. Tankar är en färskvara och därför så håller jag mig i fortsättningen till den lilla speciella avdelning på min hemsida som heter just "Dagens Tankar".

Är du intresserad av att veta vad som rör sig i mitt huvud, så är du välkommen att titta in där ibland. Adressen är http://hitta.de

I undantagsfall - om jag är bortrest eller så - står samma text några dagar i rad. Som regel byter jag den varje dag. Ibland skriver jag kort - bara några rader. Ibland blir det en halv roman.

Mottot för denna blogg är: Tankens kraft - och det håller jag fast vid. Tanken är oerhört kraftfull, skapande i positiv anda och oerhört destruktiv om vi använder den så. Men tanken i sig är eterisk, föränderlig och "opålitlig". Tänk t ex (*oj då*!!) på hur ofta vi har ändrat tankar om det eller detta genom livet.

Insikter, däremot, är något som jag vill bevara. Så fort jag får tid så ska jag göra en insiktsida. Den ska innehålla de insikter jag vunnit genom åren och vad de betytt/betyder för mig.

En insikt kan också tyckas föränderlig, men - som jag ser det - så finns den ursprungliga insikten och varje ny insikt därefter alltid kvar, som byggstenar i ett hus. Eller som varje enstaka steg jag tar på min vandring mot ett bestämt mål.

Någon möjlighet att "offentligt" kommentera mina små funderingar finns idag inte - däremot är det bara att trycka på mail-knappen så kan du maila mig dina egna reflektioner. Det är alltid roligt, intressant och givande med diskussioner. Det är trevligt att hitta "tvillingsjälar" men också väldigt utvecklande när det ges möjlighet till att se saker och ting från fler än ett håll.

Om du brukar titta in här - ändra då adressen till min hemsida i stället. Du är innerligt välkommen.

Jag önskar dig kärlek och hälsa :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback