Att gå från tanke till handling

Det är tur att inte alla, som någon gång funderar på hur det skulle vara att testa en drog, verkligen gör det.

I fallet med våra nyligen ertappade idrottsmän, skylls det dels på att någon annan hällt det i drinken eller på att personen i fråga hällt så mycket alkohol i sig att omdömet blivit avtrubbat i så grad att han tackat ja när han blev bjuden.

En är ångerfull och skriver avbön i tidningarna - den "oskyldige" tiger och vägrar att göra ett test som skulle kunna stärka hans uttalanden om att han aldrig tagit droger förut.

Självkänsla. Kan det vara något att satsa på? Att kunna se mig själv i ögonen och säga att jag lever som jag lär? Att jag gör mitt för att skapa den värld som jag vill leva i och som jag vill att mina barn och deras barn ska växa upp i.

Vi kan bara börja med oss själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback