Dagens lilla ord på vägen

Självkärlek är nyckeln till positiva förändringar
(Insiktskort nr 90)

Innebörden tyds då till att det är först när jag kan älska mig själv utan att påverkas negativt av krav från andra som det kan ske positiva och varaktiga förändringar i mitt liv.

Min tanke blir då: Kraven jag ställer på mig själv då? Många gånger är ju de mer destruktiva och hindrande i min förmåga att älska mig själv än vad kraven från andra är.

Nåja, inte alltid så klart - det är ju "andra" som i begynnelsen fick mig att se mig själv med "yttre, kritiska ögon" - men nu, när jag är vuxen och själv väljer mina åsikter....

Det är alltså dags att se min potential - mina positiva sidor, mina styrkor, mina förmågor och därtill gilla dom av hjärtats lust. SEDAN - kan ju andra få tycka och tänka som dom vill utan att det bekommer mig något - *smile*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback