Jag är utmanad

"Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar."

Min dotter Anne http://anne.webblogg.se/ har sänt denna utmaning till mig och nu ska jag alltså upp till bevis.

1. Jag har - sedan 1987 följt serien Glamour på TV. *Rodnar* Det är inte många avsnitt jag missat men nu, för ca 3 veckor sedan slutade jag helt att följa den. Har varit inne och kollat på deras hemsida och läst "före" mig. Suck - så fullständigt absurt och vansinnigt snurrande i dessa kärleksaffärer och återuppståndna "döingar". Men visst har jag varit "duktig" som hållt ut i nästan 20 år!!! Nog är det både en egenhet och konstig ovana värd att nämna?

2. Gillar att äta popcorn. Minst en kväll i veckan stoppar jag i mig en micropopspåse helt på egen hand.

3. Jag gillar inte att tala i telefon. Nej, det där stämde inte riktigt. Jag har inget emot telefonen om man har något att framföra eller diskutera. Det är det där "tompratet" som jag har så illa svårt för. Men å andra sidan så är jag inte duktig på det "öga mot öga" heller. Om det inte gäller i min yrkesroll, vill säga. Då kan jag prata väder hur mycket som helst.

4. Jag äääälskar min dator. Det måste vara lite eget i alla fall?? Har jag inget vettigt att uträtta vid den - vilket jag oftast har, då jag använder den till det mesta - så spelar jag "spindelharpan" - eller något av ordleksspelen på zylom.com.

5. Skulle gärna vilja tillbringa några dygn i ett totalt svart rum - helt ensam - eller i tystnaden i ett kloster.

Ja - men nu kommer min sjätte egenhet. Jag känner inga bloggare!! Mer än min dotter och de jag varit inne och läst hos då och då. Min generation är inte lika datortokiga som jag - åtminstone inte min bekantskapskrets - så jag "måste" bryta den här länken - ledsen och bedrövad drar jag mig nu tillbaks. Jag klarade inte utmaningen.

Men livet är för kort och för underbart för att låta sådana små detaljer slå ner mig i skorna - så: som en gummiboll kommer jag tillbaks igen ...... det är också en liten egenhet jag har :-D

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Jag har samma problem som dig att få ihop fem bloggare att utmana... men skam den som ger sig. Eftersom jag är obotligt optimist anser jag inte att du misslyckats med utmaningen utan klarat den med glans - kommer aldrig att glömma att du sett på Glamour i nästan 20 år! *fniss* Ha det! /Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback