Att möta gamla arbetskamrater - 050226

Idag bjöd min gamla arbetsplats sina kunder på kaffe/te och ”Svensk Kassaservice-kaka”. Jag tog mig en sväng ditåt och fick en kopp och en liten pratstund med ”gamla” arbetskamrater.



Det var mycket trevligt att träffa dom – en håller jag stadig kontakt med – de andra ser jag endast om jag besöker något kontor, vilket aldrig sker. Det är ju så att alla ekonomiska transaktioner sker via nätet, bankomater eller per kort. Det är den kalla verkligheten och det är av den orsaken som framtiden ser dyster ut för Kassaservicen.



Men idag var det kul att få träffa några av dom igen. Det kändes dock också lite underligt, för jag fick en känsla av att det infann sig en något besvärande känsla när vi möttes. Det var inte lätt att veta om man skulle se ledsen, bekymrad o/e deltagande ut med tanke på att jag fortfarande efter 1,5 år (och 80 ansökningar och 30 intresseanmälningar) ännu inte fått något nytt jobb eller enbart glad för att se mig igen.



Jag har bestämt mig för att jag misstolkade det första och fick in en femetta på det sistnämnda J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback