Nytt år - jan -05

Ett nytt år – nya möjligheter.



Jag jobbar ytterligare två veckor, sedan är jag arbetssökande på heltid igen. Visst är det lite roligt med alla de här nya beteckningarna på ”gamla” aktiviteter och yrken. Känns lite grand som plastikkirurgi för att dölja ålderstecknen. Det lurar bara vid första ögonkastet – om än det i vissa fall – sedan ser man att det är samma gamla innehåll.



Det är en av orsakerna till att jag försöker ändra på innehållet i stället för att försöka försköna mitt yttre med hjälp av kniv, laserstråle, injektion eller vad man nu använder. Det tar visserligen lite längre tid – ett par livstider så där J - men jag inbillar mig att när det väl har lyckats, så är förändringen mer beständig än vad den kirurgiska är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback