Host och nys

Så har då äntligen de där otäckingarna som pinat mina närmaste de senaste veckorna lyckats ta sig igenom även mitt immunförsvar.

Nederlaget började i fredags då halsen blev erövrad av de små bacelluskerna. Ont, ont, ont. Och det samma dag som jag fick besked om att jag fått den tjänst jag sökt på jobbet. OK - då vägde det lika mellan plus och minus :-)

Lördagen - suck. Skjutsade dottern till tåget och sedan raka vägen hem till sängen. Plus för att jag fått umgås med dottern hela fredagkvällen och lördagförmiddag - minus för förkylningen. Lika igen!!

Idag har jag mest legat framför TV:n och förbrukat pappersnäsdukar i rask takt. Lite dator har det blivit mellan nysningarna. Tur att jag inte har någon webbkamera i alla fall. Plus för det - minus för förkylningen. Lika igen!

Tänk, så där skulle man titta på sina dagar - då kanske man skulle upptäcka att de där trista, grå dagarna ändå alltid har en liten guldkant på något sätt. Något att fundera på - längre fram när jag orkar.

Host, nys och snörvel - i morgon är en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hu vad trist med förkylning - är själv drabbad *urk*. Hoppas dukryar på dig snart!!
/ Mia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback