Att tro att andra tror att jag är annorlunda än jag tror att jag är

Låter det kufiskt? Nja - låt oss bena upp det. Jag tror alltså att andra tror att jag är "svag" och "snäll" medan jag själv tror att jag är stark och rättvis.

Men så är det inte alls - enligt vanligtvis välunderrättad källa *s*. Jag ses både som stark, målmedveten, kunnig, trygg och säker. Kors - det hade jag väl aldrig gissat!

Då kanske det är jag som tror att jag är allt det där som har fel. Jag kanske är svag och snäll (=dum) egentligen? Eller också tror vanligtvis välunderrättad källa bara att andra tror att jag är stark, målmedveten, kunnig, trygg och säker? Eller också så är det andra som tror att vanligtvis välunderrättad källa tror att jag är st..... osv fast andra egentligen tror att jag tror att jag är dum? Eller tror jag att vanligtvis väl..... är dum? Eller är jag dum som tror att jag tror att andra tror att jag är dum? Eller är vi alla dumma?

Suck - mitt nya mantra är: Jag tror att jag är stark - jag tror att jag är målmedveten - jag tror att jag är kunnig - jag tror att jag är trygg - jag tror att jag är säker - jag tror att jag tror det i alla fall - annars vore jag väl dum? Tror jag!

Kommentarer
Postat av: Välunderrättad källa

Eller så är det så att du inte vill kännas vid sidor som får dig att känna dig svag och snäll (=dum) varför du projicerar detta som en åsikt andra har, i de situationer då du är RÄDD för att de ska ha den. *kan bli hur invecklat som helst*

2006-10-27 @ 07:36:59
Postat av: Barbro

Tooo dé?

2006-10-27 @ 08:59:21
Postat av: Sylvia

Jag tror att du (liksom vi andra) är både det ena och det andra. Beror på dagsformen och situationen.
En styrka att kunna vara svag i bland. Då får ju andra en chans att känna sig starka och beskyddande.

Postat av: Barbro

Jo - nog ligger det en hel del i det. Och ibland är det gott med lite handfast hjälp - med datorer och golv och sådant *blink blink*. Den välunderrättade är bra på att rensa hon också *s*

(tror hon)



(och jag!)

2006-10-28 @ 00:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback