Politik

Jag hade bestämt mig för att det där med att debattera politik så här "offentligt" är inte riktigt min melodi. Jag har mina åsikter och du har dina och ibland mötas de två - och ibland inte. Var och en får rösta efter sin "ryggsäck" - sina upplevelser och sina bedömningar om vad som känns viktigt osv.

Tyvärr så har jag känt mig väldigt uppgiven själv inför kommande val. En del står för si och andra för så - tänker som jag... men sedan så kommer ju det där "så eller si" som verkligen inte känns som jag och så sitter jag där med skägget i brevlådan och vet varken ut eller in.

Idag så fick jag valsedlar i brevlådan. Bl a kom det ett kuvert från Sjukvårdspartiet, vilket jag inte ens visste att det fanns. Och oj! där stod ju allt det jag själv tyckte och tänkte. Nu är min lilla undring - vad har de utelämnat???

Ska ägna mig åt fingranskning av detta för mig hitintills okända parti - alla lik i garderoben ska fram så att jag vet vad jag väljer (om det nu blir detta parti). Men det sa faktiskt "klick" - och en delfin (mitt favoritdjur för tillfället)har de som symbol dessutom.

Nu ska här göras efterforskningar ...

Kommentarer
Postat av: Anne

Här i Skaraborg har de haft intensiv radiokampanj så här är nog Sjukvårdspartiet välkända. Och jag läser också på mer om dem :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback