Frisyrvånda

Ska iväg och klippa mig nästa vecka. Jag har beslutat mig för att åter låta stråna växa sig lite längre, men måste ju kapa dom en del under tiden då topparna är både kluvna och slitna på andra sätt.

Roade mig med att leta frisyr på nätet. Hamnade bl a på följande sida: http://www.ukhairdressers.com/ - där jag kan ladda ner ett foto på mig själv och sedan testa med en hel hög "färdiga" frisyrer.Jag såg inte klok ut! Men skoj var det att testa lite.

Fast jag blev ganska så lusten på den frisyr som min "likafikasinnade" väninna visade upp idag när vi ägnade oss åt lite "komma-i-kapp-sedan-senast" prat över en kopp i Slottsskogen. Samtidigt har vi ju helt olika ansiktsform så på mig kanske den frisyren inte skulle "göra sig" alls. *suck* - sådana härliga bekymmer man har.

Nu är jag alltså ganska så förvirrad inför "klippet" nästa torsdag. Nåja, jag får göra som jag gjort tidigare - överlämna mig åt min frissas kompetenta händer och hennes säkra blick för vad som passar min ansiktsform och "karaktär".

En liten spark i baken och ett "lycka-till" till väninnan som börjar nytt jobb på måndag. Du är ett ess och för din nya arbetsplats kommer du att bli en tillgång som de inte ens anar ännu. Kram på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback