För sent? - 050210

”Ingenting är någonsin för sent”

Så sant! Och ändå så har vi människor så lätt att förneka den möjligheten. ”Det går aldrig!” - ”Jag kommer aldrig att……” - ”Jag har alltid varit och kommer alltid att vara sådan eller sådan”

Det är ledsamt när vi känner så när det gäller oss själva. Ändå ledsammare är det – i mitt tycke – att vi förnekar våra medmänniskor möjligheten av att förändras. ”Hon är så aggressiv och blir arg för ingenting. Henne kan man ju inte umgås med.” – ”Han är så mesig, det blir aldrig någon karl av honom” osv.

Dags till förändring m a o. – Tillåt dig själv och människorna i din omgivning att växa och utvecklas i den takt de själva vill. Hjälp dom i stället för att sätta käppar i hjulet. Det är en stor förändring bara att sluta använda ordet ”aldrig” i samma mening som ”Jag, han eller hon kan” och ordet alltid i meningen ”kommer att vara” – såvida det inte är i positiva ordalag förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback