Fredagkväll

Jaha - så sitter man här en fredagkväll. Trött efter en intensiv vecka med tidiga arbetspass och fullbokad kalender i övrigt. Fast trevligt har det varit förstås.

Jobbade helgen och efter avslutat jobb på måndagen blev det bilfärd 12 mil till dotter och barnbarn.

Övernattning i barnbarnets undersäng och väckning på morgonen av en ljuv gossröst som talade om att det nu var morgon och han strax skulle iväg till skolan så nu fick mormor vara snäll och vakna och krama hej. Det gjorde mormor så klart - lite motvilligt ryckt ur morgonsömnen men desto villigare till kramen.

Resten av dagen tillbringades i köporgiens tecken. Kläder inhandlades och vi blev försedda med skor, byxor och jumprar så det stod härliga till.

Hemfärden gick smidigt på fina vägar och på kvällen firades svägerskans 55-årsdag. Det är alltid lika trevligt att träffa den sidan av släkten :-)

Onsdagen började med uppstigning kl 05.00. Jag har jättesvårt för dessa tidiga arbetspass och nu har vi nytt schema med fyra stycken var tredje vecka. Suck. Men man vänjer sig väl. Det finns de som har det värre och måste gå upp tidigt för jämnan så det är bara att bita ihop förstår jag :-).

På eftermiddagen tänkte jag sälla mig till skaran av gratulanter vid en avtackning av några f d arbetskamrater. Glad i hågen gick jag till ett av kontoren (Kassaservice) och frågade hur dags och var avtackningen skulle gå av stapeln. *felsignalen ljuder genomträngande* Fel dag ....

OK - jag fick tid att handla lite i stället - nya färgpatroner och datorpapper var på inköpslistan. Överraskade sambon med middag på bordet när han kom hem och fick dessutom tid i tvättstugan. Ska det va' så ska det.

Torsdag - tidigt ur bingen - jobb - till frissan och kortade frisyren några cm (blev ingen ny frisyr - bara trimning och lite uppklippning) och sedan till den omtalade avtackningen.

Jättekul att träffa gamla jobbarkompisar. Samtidigt upplevde jag en glädje i att nu jobba på en arbetsplats som sjuder av framtidstro och vitalitet. Kontrasten kändes plötsligt påtaglig och jag blev ganska överraskad då jag inte tänkt i de banorna tidigare. Tankeväckande att man så helt flyter med i livets strömmar och inte ser vilken bana tankar och känslor tar förrän man konfronteras med det "gamla". Då är det ju väldigt positivt att känslan är att man fått det bättre - även om tankar och känslor dröjt kvar vid det som var roligt och positivt.

Dagen som är var det också tidig uppstigning. Tidig??? Fem är inte tidigt - det är en otid!! Slocknade framför TV:n i går kväll och var halvt bedövad när oron för att försova mig drog mig ur drömmarnas land vid 3-tiden. Sedan var det ju kört.

Men nu sitter jag här och har just avslutat ett litet samtal med doootern på msn och ska ta mig en titt på dumburken innan det blir sängdags - och i morgon får jag njuta av sovmorgon. Och bli bortskämd med middag hos en väninna och hennes make. Det ska bli GOTT. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback